NOTICE: There has been an increase in online scammers falsely representing recruiting and staffing agency representatives, including Recruiting in Motion professionals. At RIM, we never request payments or personal information via unsolicited messages. Please be diligent and avoid clicking on unverified links and, if in doubt, contact us directly.

Submit Your Resume and Grow Your Career

We're here to help set your job search in motion.

VP, Sales (Bilingual English/French)

Montreal, QC

Posted: 06/06/2025 Employment Type: Full-Time Specialization: Sales Job Number: 33151

Job Description

A growing and innovative investment firm is seeking a Bilingual Vice President of Sales to join its dynamic team. This role is ideal for a strategic and motivated sales professional who is passionate about real estate and alternative investments and eager to contribute to an ambitious growth plan focused on expanding distribution partnerships and increasing Assets Under Management (AUM).

This is a permanent fulltime role based out of Montreal with monthly travel to Toronto.

The VP, Sales will play a pivotal role in achieving aggressive growth targets by engaging directly with financial advisors across Canada. This individual will be responsible for delivering product insights, market updates, and personalized support to help advisors understand the value of incorporating real estate investment products into client portfolios. This is a high-impact role for someone who excels at building relationships and bringing a consultative approach to sales.

Key Responsibilities

  • Communicate fluently in both English and French.

  • Collaborate with sales leadership to design and execute a strategic sales plan.

  • Proactively follow up on advisor meetings, events, and roadshows to maintain engagement.

  • Initiate and nurture relationships with financial advisors through calls, virtual meetings, and in-person visits.

  • Provide advisors with timely insights, product knowledge, and strategic positioning in response to a constantly evolving market.

  • Deliver ongoing support related to fund trends and product performance.

  • Record and maintain accurate activity and advisor data in the CRM system.

  • Consistently meet or exceed sales targets and annual business objectives.

  • Stay informed on current market trends, competitive offerings, and best practices in the investment space.

  • Represent the firm’s values of Professionalism, Integrity, Excellence, and Respect in all interactions.

Qualifications & Experience

  • Bachelor's degree or equivalent certification in a related field.

  • Minimum of 5 years’ experience in a sales role within the financial services industry.

  • Fully bilingual in English and French.

  • Proven ability to work independently with a strong sense of initiative and urgency.

  • Excellent time management and organizational skills; able to adapt to changing priorities.

  • In-depth understanding of the investment advisory landscape.

  • Strong verbal and written communication skills.

  • A team-oriented mindset with a passion for real estate and alternative investments.


Une entreprise d’investissement en pleine croissance et innovante est à la recherche d’un(e) Vice-président(e), Ventes bilingue pour rejoindre son équipe dynamique. Ce poste s’adresse à un(e) professionnel(le) des ventes stratégique et motivé(e), passionné(e) par l’immobilier et les investissements alternatifs, souhaitant contribuer à un ambitieux plan de croissance axé sur le développement de partenariats de distribution et l’augmentation des actifs sous gestion (ASG).

L’entreprise offre un ensemble concurrentiel de rémunération et d’avantages sociaux conçu pour répondre à vos besoins actuels et soutenir vos objectifs à long terme. Elle valorise la diversité, l’équité et l’inclusion, et s’engage à créer un environnement de travail où chaque membre de l’équipe peut s’épanouir. Le succès ici va au-delà de la performance financière — il s’agit de bâtir un milieu de travail significatif, valorisant et collaboratif.

L’opportunité

Le/la Vice-président(e), Ventes jouera un rôle clé dans l’atteinte des objectifs de croissance en collaborant étroitement avec les conseillers financiers à travers le Canada. Cette personne sera responsable de fournir des informations stratégiques sur les produits, des mises à jour sur le marché, ainsi qu’un soutien personnalisé afin d’aider les conseillers à comprendre la valeur d’intégrer des produits d’investissement immobilier dans les portefeuilles de leurs clients. Il s’agit d’un poste à fort impact pour une personne à l’aise dans une approche consultative des ventes et axée sur la relation.

Responsabilités principales

  • Communiquer couramment en français et en anglais.

  • Élaborer et mettre en œuvre un plan stratégique de vente en collaboration avec la direction des ventes.

  • Effectuer des suivis proactifs après les rencontres, événements et tournées promotionnelles.

  • Initier et développer des relations avec les conseillers financiers par téléphone, en ligne et en personne.

  • Fournir des conseils, des connaissances produits et des analyses de marché pertinentes dans un environnement en constante évolution.

  • Offrir un soutien continu concernant les tendances du marché et des fonds.

  • Saisir et maintenir à jour les interactions et les activités dans le système CRM.

  • Atteindre ou dépasser les objectifs de ventes et les cibles de production annuelles.

  • Se tenir à jour sur les tendances du marché, les produits concurrents et les meilleures pratiques du secteur.

  • Incarner les valeurs de Professionnalisme, Intégrité, Excellence et Respect dans toutes les interactions.

Compétences et expérience requises

  • Diplôme universitaire ou certification équivalente dans un domaine connexe.

  • Minimum de 5 ans d’expérience dans un poste similaire dans le secteur des services financiers.

  • Bilinguisme parfait en français et en anglais.

  • Capacité démontrée à travailler de manière autonome, avec un bon sens de l’initiative et un grand dynamisme.

  • Excellentes compétences en gestion du temps et en organisation, avec la capacité de gérer plusieurs priorités.

  • Solide compréhension du secteur des investissements et du réseau des conseillers.

  • Excellentes aptitudes à la communication orale et écrite.

  • Esprit d’équipe et passion pour l’immobilier et les placements alternatifs.

Apply Online

Send an email reminder to:

Share This Job:

Related Jobs:

Login to save this search and get notified of similar positions.

About Montreal, QC

Embark on a career adventure in and around Montreal, Quebec! This vibrant city, known for its unique blend of European charm and North American flair, offers endless growth opportunities for job seekers. Explore job listings in this bustling metropolis surrounded by iconic landmarks like Mont Royal, the Notre-Dame Basilica, and the Montreal Museum of Fine Arts. Indulge in the city's renowned culinary scene with poutine and bagels, catch a show at the Place des Arts, cheer for the Canadiens at Bell Centre, or relax in the stunning Mount Royal Park. Discover why Montreal is the perfect place to take the next step in your career journey.